onsdag 1 juni 2011

Urtappning

Så är det äntligen dax. Klockan 8 var vi på avd 21 för inskrivning. Bytte om till dom snygga sjukhuskläderna. Fick åka säng till ultraljud. Gillar inte att bli skjutsad i säng. Så sjuk är jag inte, men jag hade inget val. Nere på ultraljud var det mycket förberedelser med sterila dukar etc. Kändes plötsligt som en jätte grej, men att sedan få in slangen gick på ett kick. Det var lokalbedövningen och tvätten med iskall sprit som var mest obehaglig. Slutligen tömde de ut 5 dl och skickade tillbaka mig till avdelningen. Nu ska jag tömmas var fjärde timme tills jag är tom. Och ingen vet hur mycket som finns där inne. Det är bara att tömma och se.


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Ut med skiten bara! Sedan kan du gå i rekordfart (typ) uppför backarna!
    Kram och kämpa på!
    //
    Cissi

    SvaraRadera