torsdag 3 november 2011

Latmask

Hinner inte mer än hem förrän jag ockuperar sängen. Men det är så skönt att ligga eller halvligga. När jag sitter upprätt gör det ont i levern efter en stund så det gör att jag går ifrån matbordet när jag ätit klart och lägger mig i - sängen. Jag inbillar mig att jag har lite mindre ont nu än förrut. Ett tag hade jag inget snabbverkande morfin och det gick bra utan. Måste fortfarande beställa mera även om jag hittade en halv karta i min övernattningsväska. Det som gör ont är hudmetastaserna på bröstet när det smärtstillande slutar ha effekt.

Jag bara gnäller numera. Suckar och stönar och gnäller. Det gör det inte bättre, inte mer uthärdligt. Maken gråter en skvätt nästan varje dag. Tycker att jag tynar bort. Det kanske jag gör. Har gått ner 5 kg till sedan jag var hos dietisten. Varför? Bara måste få i mig näring, måste vända denna negativa trend. Åt äggröra och bacon, drack en smothie och åt lite melon och färsk ananas till frukost. Och sedan vilade jag frukost. Jag har inte varit så bra på att äta frukt förut, men nu äter jag frukt varje dag. Det är både gott och bra för magen.

Och så är jag om möjligt ännu mer självcentrerad än tidigare. Bara jag, jag, jag. Nä nu ska jag försöka vila en timme innan jag ska ta alvedonen klockan 02.00. Sedan vill jag inte vakna förrän klockan 08.00 då stora tablettintaget ska ske.

Tack Ulla och Brittis för att ni finns. Jag uppskattade verkligen brev och kort :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar