lördag 19 november 2011

Aj, oj

Små tuttarna med metastaser på, de värker, de värker så fort de bara får.

Det gör ont.

Det ovanstående skrev jag i natt men det gäller idag på morgonen igen.

Svåra beslut idag. Ska jag gå på bal eller inte? Det beror på två saker om jag går. Dels kommer jag i min mässdräkt. Har gått ner 15 kg så det är inte omöjligt. Dels orkar jag? Det är egentligen springfrågan. Det finns ingen möjlighet att gå undan, lägga sig att vila, sätta sig bekvämt. Bal borde gå bort. Stilla födelsedagsmiddag hos bror och svägerska låter toppen. Som en bal i sig :).

På måndag kommer ASIH (avancerad sjukvård i hemmet) vid 10 för att berätta vad de kan göra och ta reda på vilket behov jag har. Det känns tryggt att veta att jag kan ringa dom dygnet runt om jag mår dåligt, är rädd eller behöver smärtstillande. Dom kan ta blodprov i porten och ge blod. En riktig resurs :).

Nu verkar medicinerna jag har tryckt i mig, hurra. Då kan jag vila lite :).


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Livet MÅSTE segra!

    Jag såg på "efter tio med Malou" i torsdags
    Titta på Tv4 Play om du inte redan gjort det

    Under händer och stjärnorma lyser klart över Enskede ikväll

    Kram från grannen
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Blev det någon bal? Fredrik skulle tydligen också på bal ikväll. Kanske samma?
    Tänkter på dig och skickar styrkekramar!
    //
    Cissi

    SvaraRadera