lördag 23 juli 2011

Det onda

Har legat i badet en stund och funderat. Tror att det är vätska i lungsäcken igen som spökar och inte metastaserna som blivit fler och större. Eller i vilket fall hoppas jag att så är fallet. Har oavsett vilket svårt att släppa det. En CT kan ge mig svaret. Ska be att få bilderna från de senaste CT undersökningarna. I bästa fall kan jag se eventuella förändringar själv och få lite egen koll på hur det ser ut. Måste fråga min onkolog varför dom inte opererar bort metastaserna. Det finns säkert någon klok anledning varför och det är bättre att höra det från onkologen än att gissa själv. Varenda förändring av smärta eller biverkning påverkar mig otroligt mycket. Jag skulle vilja ha en tid av oförändrat läge så jag kunde göra planer för framtiden som jobb t ex. Det är inte alltid lätt att bara leva i nuet och ta varje dag som den kommer. Jag vill precis som alla andra ha en framtid och kunna räkna med att leva i 10, 20, 30 år till, inte bara hoppas på ett år i taget. Det känns inte okej.

Ska ta fram lite målarsaker och måla av mig lite nu när hela familjen är ledig och det är grått, grått ute.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar