torsdag 29 september 2011

Bra dag

Har haft en efter omständigheterna bra halvdag på SÖS. Först blodprov inför mötet med onkologen. Sedan skulle jag ta bilder klockan 9.15 på lungröntgen som skulle användas på återbesöket hos lungläkaren. När bilderna var tagna gick vi upp till lungmottagningen och fick träffa lungläkaren. Hon hade varit orolig att det kunde blivit värre. Det fanns en hålighet som blivit lite större där ihopklibbningen inte fungerat. Det hade samlats lite mer vätska där. Så jag får fortsätta med penicillinet i tre veckor till. Slutligen gick vi (maken och jag) till onkologen. Jag får börja med cellgiftet igen (hurra) och mitt HB var nere på 70 så jag ska få två påsar blod imorgon. Jag har ju varit bekymrad över att jag inte fått så stor utdelning på ihopklibbningen, men det är nog infektionen som dragit ner HB som gjort att jag inte känt mig piggare. Allt är bra och det som inte är så bra kommer att bli bättre. Bättre livskvalité here I come.

Ska bara vila lite nu först.......


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar