onsdag 14 september 2011

Ligger kvar på SÖS

Febern på 39 grader är kvar, men Alvedon hjälper. Jag har absolut inte tappat sugen, jag är bara för trött och klen för att orka bry mig. Svårt att förklara, men eftersom jag inte kan styra över detta så lägger jag ner och överlåter kontrollen till andra.

Ska få antibiotikan Dalacin intravenöst. Det skulle kunna vara en infektion eftersom slangen suttit så länge.

Så har jag fått en ny rumskompis. Elitkroppsbyggare med fem barn. Här finns som sagt alla sorters människor. Dom som drabbats av stroke och lunginflammation och bara gör sig hörda genom att ropa hallå. Brukar säga att om man bara har mer information om en person så får man bättre tålamod och fördragsamhet. Men det finns undantag som bekräftar huvudregeln och den stackars hallåmannen är ett sådant undantag.

Nu ska denna svettloppa och äckelpotta vila.


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: