onsdag 23 februari 2011

Prickig korv

Jag tog snällt penicillinet igår. Inatt blev jag prickig. Tog en allergimedicin och den hjälpte mot klådan på händerna. Var hos tandhygienisten på förmiddagen och visade upp mina prickar. Tandläkaren får hitta ett nytt penicillin till mig för det jag fick slipper jag äta mer av. Är fortfarande prickig och flammig. Undrar hur länge det sitter i. Skönt i alla fall att få det ytliga skrapat och putsat i munnen. Tandhygienen är extra viktig när slemhinnorna inte är sig själva på grund av cellgiftsbehandlingarna.

Jag vill vara glad och njuta av livet, men smärta är en riktig glädjedödare. Den tär på humöret, rörelseförmågan och livskvaliteten överhuvudtaget. Har dessutom glömt att köpa mer Alvedon. Vad göra? Jag kommer att ta av citodonet som jag har hemma istället. Måste bli bättre på att ta tabletterna i tid för att slippa att det plötsligt börjar molverka eller göra ont i största allmänhet.

Ner mot tablettförrådet och sedan upp igen för att vila.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar