fredag 4 februari 2011

Tack för alla glada tillrop

Tack för alla glada tillrop under tiden jag var på SÖS. Det värmer verkligen att läsa kommentarerna. TACK!

Jag har inte skrivit något sedan jag kom hem. Jag har inte gjort något mer än att ligga i sängen. Igår var jag sjukt trött i kroppen (tror att HB var lågt) och idag blöder jag näsblod så blodplättarna har nog inte heller någon toppnotering. Det blev inget gift denna vecka, men det känns som rätt beslut. Min kropp är trött. Den piggaste av mig och min kropp är jag. Jag kan tänka mig att späka mig längre och hårdare än kroppen fixar, men det är ju för att jag så rysligt gärna vill slippa den här skiten. Tyvärr så går den ekvationen inte ihop och då är det bra att jag har en onkolog som har koll och säger stopp när jag blir lite för ivrig.

Nästa vecka har min kropp ordinarie vilovecka. Då ska jag till jobbet. Idag ska jag till Östasiatiska museet och titta på keramik och terrakottaarmén.
Mamma och moster hade matlagning till mig och min familj igår. Nu har jag massor med god lchf-mat i frysen. Tycker att det är så gulligt och omtänksamt. Moster frågade först om hon fick göra det. Inte säger man nej till ett sådant underbart förslag. Gulle moster och gulle mamma. Mamma sov över så nu har jag äntligen fått träffa henne. Hon har fullt upp med kyrka, politik och sin döda makes mamma och flänger mellan Östergötland och Stockholm som om hon hade eld i baken. Min ingifta farmor hade brutit lårbenshalsen och är över 90 år och nu när hon har svårt att gå (läs kan inte stödja på benen) så får hon inte komma hem utan har fått plats på ett äldreboende dit hon ska flytta efter helgen. Det innebär att mamma får ett hem som ska packas ihop, flyttas och sägas upp. Jag har för mig att gamla människor inte mår bra av att flytta till nya ställen. Undrar om farmor kommer att förstå att hon inte kommer att komma "hem" mer, att hem är där hon är. Min moster har redan ställt sig i kö till ett visst äldreboende som det är 16 års väntetid på och hon är bara strax över 60. Helt galet! Känns väldigt konstigt när föräldragenerationen börjar planera för  att bli gammal och sjuklig. Jag har inte börjat planera min hädanfärd, men det kanske beror på att jag ska bli frisk :) och leva riktigt länge......

Nä, nu är det dax att sätta igång. Hej och hå och en flaska med rom. Idag är det fredag, FREDAGSMYS!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att få frysen fylld med mat! Bara att njuta av all fin omtanke. Hoppas du får känna dig piggare snart.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem!

    Jag har precis fyllt 50 och jag står också i kö till ett visst ställe som har 16 års kötid. Inte för att jag tänker bli gammal och hjälplös när jag är 65 utan för att fler och fler gör så (och för att det är ett typiskt förhållningssätt till boende i Stockholm bland oss som slagits på bostadsmarknaden). Jag ser det som ett bra sätt att hitta nya kompisar den dag jag går i pension. Och ett bra sätt att vara förberedd för den dagen när jag inte längre har något val.
    Kram Busan

    SvaraRadera