torsdag 10 februari 2011

Skitcancer

Hos läkaren fick vi inger bra besked idag. Metastasen vi bröstbenet stod stilla, men metastaserna vi nyckelbenet vid halsen och den i armhålan hade blivit lite större. Ergo - cellgifterna och avastinet jag fått hittills hjälper inte längre. Jag måste byta gift. Jag hade trott och hoppats på att dom skulle ha krympt så det var ett grymt bakslag. Men som läkaren sa, läget har inte blivit värre eftersom jag inte har fått något nytt.

Imorgon ska jag ta blodprov inför cellgiftbehandlingen på måndag. På det igen! Även om jag inte någonsin kommer att bli av med det kan jag inte sluta hoppas på det. Oavsett vilket så kommer jag inte dö inom de närmsta åren, men jag kommer kanske inte att orka arbeta så mycket som jag skulle vilja.

Har varit och sett och hört Eva Dahlgren på Rival ikväll och det var iallafall jätte trevligt. Och imorgon är det en ny dag med massor med spännande saker.

Natti natti önskar en super trött livslevande liten människa........

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar