onsdag 3 november 2010

Washington dag 1

Åkte tåg med Amtrak till Washington igår. Kom fram vid 20-tiden till Union station. När vi kom ut för att ta en taxi till hotellet trodde jag att jag såg Vita huset, men det var Capitolium.

Idag har jag besökt Washingtons Naturhistoriska museum. Dom har gratis inträde, helt otroligt. Av allt fantatiskt som naturen har att ge så var det virkade korallrevet och akvarellmålningarna av växter det jag verkligen gillade :). Dom fotografierna är i kameran så jag ska infoga dom när jag kommer hem.

Sedan gick jag mot Washington Monument för att slutligen snedda norr mot vita huset. Inga bilder på det heller för dom är i kameran och inte i telefonen. Det är himla kul att vara där boken "Den sista symbolen" av Dan Brown utspelar sig.

Maken har arbetat idag så jag har roat mig själv och det är inte svårt när man är i en stor stad.

Innan dagen tog slut köpte jag den helt nya 13e boken "Towers of midnight" i fantasyserien The Wheel of Time. Den ligger jag nu och läser. Härligt! På TVn tittar jag på halvtidsval till Kongressen. Jag gillar val :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Här kommer en kram från Stockholm :)

    SvaraRadera
  2. önskar dig en trevlig dag.
    Kram Natalie

    SvaraRadera