fredag 5 november 2010

Washington DC 2

Har hunnit besöka flera museum. Igår var jag på ett litet textil museum och Renwick Gallery (ett litet konst museum). Det regnade hela dagen. Fastän jag visste att det skulle regna så hade jag inte fixat något paraply. Jag blev tvungen att åka med makens pass till svenska ambassaden och i den delen av stan finns ingen tunnelbana. När jag skulle från ambassaden blev jag tvungen att gå så jag blev dyngsur. Blev tvungen att köpa ett paraply. Middag åt vi i Cristal city på Ruth's Criss som är en kött restaurang där dom tillagar köttet i 800 grader. Det var så gott.

Idag skiner solen igen och jag besöker American Art Museum. Det är obegripligt hur det kan vara så jobbigt att gå på museum. Ett museum per dag är allt jag orkar med sedan är jag helt slut. Nu ska jag hitta något litet till lunch och sedan ska jag hem och vila med min bok.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar