fredag 15 april 2011

Blodprov och stilleben

Idag var det dax att ta blodprov för att kunna förgifta sig på måndag. Hade ingen lust att åka iväg alls, men jag var ju tvungen. När jag ändå var på språng fortsatte jag till målningen. Hade ingen lust med det heller, men det kändes som vanligt bättre när jag väl varit där en liten stund. Vi jobbade vidare med våra stilleben som vi ritat av och klippt itu och rearrangerat.





Jag gick tidigare därifrån. Det är för jobbigt att byta fokus när jag blivit färdig med något och jag hade ändå lyckats jobba klart två bilder. Gick iväg och fikade hos min svägerska istället.

Ligger i sängen (är någon förvånad) utan kläder och väntar på att tavegylen ska börja verka. Det kliar så jag blir tokig. Har börjat förstå att de röda blemmorna beror på cellgiftet. Jag gillar att sitta i duschen och spola mig med varmt vatten, länge. Hittills har jag aktat händerna, men det verkar som jag får akta hela min kropp från varmvatten. Suck! Har inte bara hand- och fotsyndrom (om än lindrigt) utan hela kroppensyndrom. Och det är inte skönt när man kliar på det. Det gör jätte ont, vilket är positivt för då vill man inte klia på det. Det gäller att tänka positivt. Blä, det är fredagsmys och jag vill bara krypa ner under täcket.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar