torsdag 7 april 2011

Drag

Det blir lite mer drag under galoscherna när jag åker till jobbet. Det blir lite allt möjligt när man är där, jobb, fackärenden, fika, lunch, skitsnack och gossiga kramar. Ja, allt möjligt! Idag kom jag ihåg att hämta hem tavlan jag vann. Så får maken ett angenämt problem att hänga den :). I natt somnade jag inte förrän vid femsnåret. Maken pussade på mig när han gick. Jag låg som död kvar i sängen. Vaknade en timme senare av att vår städerska kom och då var det bara att släpa sig upp och åka till jobbet. Vi kallar vår städerska för vår ängel för det är hon verkligen. När man inte själv kan städa, för att man får ont av att bara dammsuga, då uppskattar man verkligen änglar och Rut-bidrag.

På vägen hem körde jag förbi Masters och köpte en plastskiva som jag ska använda när jag gör monotypier i målningen och fyra akvarellfärger. När jag kom hem möblerade jag om i ena färglådan för att färgerna skulle komma någorlunda rätt ordning och målade upp färgerna i lådan på ett papper för att jag lätt ska se hur dom ser ut uppmålade. Myspyssel! I natt när jag inte kunde sova fantiserade jag om att göra en bild med bland annat en paprika. Får väl köpa en paprika och något mer imorgon till målningen. Ska även leta fram lite inspirationsbilder för framtida bruk.

Nu ska jag löka lite i sängen innan jag lagar middag. Ha det bäst!


- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Du låter bättre, piggare, mer på det! Hoppas det stämmer! Ser fram mot att få se mer av din konst så småningom.

    SvaraRadera
  2. Toppen, du är bäst!! Kramis

    SvaraRadera