onsdag 4 maj 2011

Bilen

Igår sent på eftermiddagen ringde verkstaden och berättade att för 4.000 kr kunde de byta ut en trasig slang. Sedan skulle nya tester göras. Slangen skulle de få som idag på eftermiddagen. De sa även att de skulle ringa idag. Idag har de inte ringt......

Jag har legat i sängen hela dagen. Varit uppe två gånger. Första gången för att hämta svärföräldrarna i deras bil. Andra gången för att fixa middag till mina stackars barn. Jag åt middag med dom, men två ägg och en burk makrill är allt jag har fått i mig idag. Ungarna fick påskmust att dricka, vilket är det godaste jag vet. Ibland är det svårt att stå emot. Jag har fantasier om ceasarsallad, räkor och advokado. Om jag bara orkade skulle jag kunna fixa det. plättlätt, men då måste jag slita mig från sängen och det gör jag bara om jag har en tid att passa.

Imorgon har jag en tid att passa. Maken och jag ska till min onkolog. Jag ska visa upp min prickiga, flammiga och lite svidiga kropp. Gnälla över sår på tungan. Självsprickor på hälsenorna, händerna och armbågarna som svider och gör ont. Jag som aldrig smörjt in mig har blivit tvungen att börja göra det. Annars kliar hela kroppen av torrhet och jag spricker och svider. Ja, ni förstår, värsta gnället. Har lite svårare att ta biverkningar när jag måste fortsätta med gift tills vidare. Tills det inte hjälper längre och metastaserna blir större igen. Depp, depp.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar