måndag 30 maj 2011

Urtappning

Dom ringde från avd 21 och meddelade att jag fått tid på ultraljud för urtappning nu på onsdag. Redan, hjälp vad fort det gick. Blodprov imorgon och sedan inläggning på onsdag klockan 8. Svårt att tänka på något annat. På onsdag har vi bröllopsdag. 15 år sedan vi gifte oss. Har planerat att gå ut och äta med ungarna. Vet inte hur det bli med det. Får ligga kvar på avd 21 om det är mycket vätska som ska ut. Maken följer med mig så vi får lite kvalitetstid på SÖS tillsammans. Så det kan bli i cancerlandet.

Idag har jag och svägerskan varit på Alvikstorpet och jobbat med keramik. Jag gjorde en ljusstake i form av en påsklilja och en liten ringlad skål. Svägerskan gjorde en kavlad mugg och en tummad skål. Att boka tid med svägerskan för att komma till Alvikstorpet är en del av min hemläxa mot depressionen. Nu ska jag dit igen på tisdag i nästa vecka för finjustera innan bränning. Det känns fantastiskt att komma igång igen. Mer tabletter åt folket. Hade jag inte haft tabletterna hade det varit svårt att ta sig tillbaka.

Imorgon ska jag ta blodprov och fika på jobbet. Det känns bara bra, inte jobbigt alls.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar