måndag 3 oktober 2011

Legat hela dagen

Idag har jag legat hela dagen. Klockan 8 var jag i och för sig uppe, åt frukost och tog mina tabletter. Någon gång under dagen öppnade jag altandörren för att Nils skulle kunna flyga in och ut i ryslig fart. Jag kan inte mer än le när han far ut med eld i baken och kastar sig handlöst ut från altanen, landar och i nästa språng flyger upp i plommonträdet. Jag blir så imponerad av hans akrobatik.

Nu när klockan var nästan 20 tog jag en handfull tabletter igen och en morfin för nu har jag ont och vill inte vänta tills Alvedonen börjar verka. Det gör bland annat ont bland revbenen bak i ryggen. Tycker det verkar koncentrerat till insticksstället för dränaget. Vet inte om det är det eller om det är lymfvätska som fastnar där. Jag vet inte. När det känns så här är det tungt, deppigt utan att vara deprimerad. Vi är inte vänner min kropp och jag. Jag vill ha en ny kropp utan cancer. Gode Gud, jag har en sak jag vill reklamera, min kropp. Var snäll och skicka mig en ny, frisk kropp. Färg, kön och ålder på kroppen spelar ingen roll, bara den är fri från cancer. Tack på förhand!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar