söndag 8 augusti 2010

Åter mot vardag

I morgon börjar maken jobba och nästa vecka börjar skolan och då blir jag ensam hemma på dagarna. Det ser jag inte fram emot. Det finns dom som tycker att det är skönt att få vara själva och de som inte vill jobba, men när man inte kan välja så är det ingen höjdare. Nu när jag fått lite ordning på cellgiftsveckorna och har min återhämtningsvecka så ska jag passa på att jobba på den. Börjar med 25% på måndag. Jag är glad som ett barn på julafton, men jag vet att de två timmar jag är där kommer att trötta ut mig fullständigt. Det är väldigt emotionellt att träffa arbetskamrater, men det ska bli skönt att få prata om jobbsaker.
Mitt jobb!
När tidningen Amazon kom ut i veckan hittade jag massor med samtalsgrupper etc som jag tänker anmäla mig till. Det är skönt att träffa människor som vet vad man pratar om, vet vad man går igenom och lyssna på deras historier. Släkt, vänner och arbetskamrater i all ära, men de har bara frågor och det är så skönt när någon istället säger - åh, så där hade jag det oxå.

Vidare kommer jag gå på min knyppelkurs. Det är inte säkert att jag alltid kommer orka gå dit pga behandlingarna, men det är så himla roligt att knyppla :D

Idag åkte jag ut till skogen för att leta svampar. Hittade inte en enda. Men jag var lika glad och svettig än då. Det är lite vågat att ge sig ut när man precis har fått benen över sängkanten, men det är svårt att låta bli. Så jag lät mig bli svettig, myggbiten och var underbart lycklig att över att se massor med små söta paddor kravla omkring överallt. Tack iPhone för att du finns och visar mig tillbaka till bilen när jag tror att jag är vilse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar