måndag 16 augusti 2010

Inte som man tänkt sig

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Jag kom hem efter en bra dag på stan. Men när jag skulle gå och hämta dottern från fritids så vi kunde fika tillsamman, så ropade en dam med rullator på mig. Det visade sig att hon gått ifrån sitt äldreboende. Hon var jätte kissnödig och hittade inte hem. Vad gör man? Tja, det är ju bara att upplåta sitt hem för en liten kissepaus och sedan köra hem henne. Nu har jag träffat en underbar gammal människa som jag annars inte skulle blivit bekant med. Som bonus har jag dessutom fått tips på en dekokt som kanske kan bota cancer :)

Det är inte lätt att leva på ett hav där det stormar och där vädret inte alltid är vackert - man får helt enkelt lära sig att navigera.

Ha det bäst!


- Posted using BlogPress from my iPad

3 kommentarer:

  1. Min hjältinna!!

    Här kommer en bamse kram från ett alldeles för tomt landskap. :( Saknar dig!! Hoppas vi ses snart :)

    SvaraRadera
  2. Vilken söt historia :-)! Här kommer en till bamsekram från en kollega som saknar dig här. Sköt om dig! Kram//Anna I

    SvaraRadera
  3. Visst är sådana möten härliga. Och snällt av dig att hjälpa till.

    Annelie

    SvaraRadera