fredag 13 augusti 2010

Hur kan man sova så illa

I onsdags var jag på jobbet med min son (han ville spela på min iPad). Var jätte duktig åkte redan efter två timmar. Därefter åkte jag och barnen till Gröna Lund, något som min dotter har tjatat om att hon vill gå på sedan det öppnade. På Grönan var det halvtimmes långa köer till precis allt. Ungarna stod mer i kö än de åkte. Klockan fyra hade vi bestämt att vi skulle åka hem och min dotter blev precis så besviken som man inte vill att hon ska bli. Och inget fick hon köpa med sig. Elaka mamma. Därefter packade vi snabbt och åkte till Nyköping för att kunna åka med vår båt dagen efter.

Båtturen blev mycket lyckad. För det första startade båten :). För det andra åkte vi med svärföräldrarna, en svägerska och hennes barn (våra fadderungar) och våra barn så klart. Vädret var bra, svag vind, sol och varmt. Vi åkte till Lilla Runnskär som vi kallar för vår ö. Det har varit en nu nedlagd minstation där och därför finns där en stor betongbrygga som man kan lägga till vid. Där åt vi macklunch och sonen och maken badade. Hur härligt som helst.






Idag ska jag ta blodprov och åka och jobba. Jag har försovit mig och sitter och åter frukost framför dator. Jag har drömt massor i natt. I den första drömmen var det en karl som var dum och jag sparkade till honom. Tyvärr inte bara i drömmen för jag sparkade till maken också där han låg bredvid mig i sängen, hårt. Tror ni han blev förvånad. - Jag kommer att få ett blåmärke, sa han. Resten av drömmarna var inte lika våldsamma och även om jag var hur trött som helst nu när jag vaknade, så kan jag konstatera att jag tycker om när jag drömmer i färg. Jag såg hela träd (alléer) som var smyckade med massor med hela garnnystan. Hela trädkronorna var gjorda av garnnystan och det var fest i stan för det var fyrverkerier och jag såg ett skepp som kom flygande över himlen (det var någon ny 3D historia).

Nä, nu är frukosten intagen. Nu ska jag till SöS och ta blodprov och sedan åker jag till jobbet.

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar