söndag 17 oktober 2010

Sliten efter helgen

I helgen var vi på bröllop när en av mina kusiner gifte sig. Det var verkligen fint och stämningsfullt i kyrkan. Den efterföljande festen var jätterolig och jag tror inte någon gick hungrig därifrån. Verkligen trevligt! Vi kunde festat mycket längre, men det är som vanligt, man får alltid sluta när man har som roligast. Vi tog en liten "efterfest" på Rival innan vi åkte hem. Min bror med fru, lillasyster och mamma sov över så vi åt frukost tillsammans innan alla åkte hem till sitt.

Idag på eftermiddagen hälsade vi på våra föredetta inneboende i deras nya hem. Dom flyttade till sitt nya hem i helgen. Vi har hjälpt till ytterst lite (dvs jag inte alls mer än lite uppackninghjälp idag, men resten av familjen hjälpte till i fredags kväll) eftersom vi prioriterade bröllopet :). Även om det har varit helt underbart att ha dom boende här så var det ändå rätt skönt att få tillbaka hela huset. Maken och jag har burit möbler och stökat lite idag för att återställa och plocka iordning. Vi blev inte klara, men stöket finns alltid kvar till en annan dag. Nu är jag i alla fall helt slut i kroppen. Tror att dansandet i lördags är det som gjort mig slut som artist.

Veckan som kommer blir det inget gift och det borde betyda att jag kan åka till jobbet ett par timmar per dag, men denna vecka är lite hektisk så det blir bara jobb (läs fika) imorgon. Jag hinner inte mer om jag bara ska ha en aktivitet per dag (det är det jag orkar). Tisdag ska jag knyppla och sedan åker jag till Göteborg för att gå på en utställning och träffa en svägerska med familj. Kommer hem igen lagom till akvarellmålningen. Ni förstår själva, jag har helt enkelt inte tid att jobba :). Skämt åt sido, jobbet är för närvarande en hobby och jag prioriterar alla mina hobbys. Mitt jobb är att bli frisk från cancern och försöka må så bra jag kan under den tiden. Vem vet hur länge man lever? Inte jag i alla fall.

Må bäst och kämpa på med livet!


- Posted using BlogPress from my iPad

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Många kramar till dig
    Önskar dig en bra dag.
    Natalie

    SvaraRadera
  2. Tack Natalie!
    Jag har haft en underbar dag. Först åkte jag till återvinningcentralen med skräp och sedan fikade jag på jobbet.
    Kram Heidi

    SvaraRadera
  3. Kämpa på själv ha så roligt som du kan kram kerstin

    SvaraRadera
  4. Tack Kerstin, det tänker jag ha :) Kram Heidi

    SvaraRadera