onsdag 20 oktober 2010

Trådkonst

Idag har jag gjort Göteborg. Först köpte jag två toppar och ett linne på Joy. Sedan en bok med den upplyftande titeln "Utrensningen" av Sofi Oksanen. Vet absolut inget om den, men den fick följa med ändå. I saluhallen blev det lite torkade oliver och pumpakärnor. Slutligen gick jag till Fiskekörkan där jag åt lunch med svägerskan J. Till middag handlade vi räkor, havskräftor och en liten hummer. Mums i magen!


Därefter åkte vi till Frölunda och tittade på utställningen "Trådkonst på sin spets". Det är helt fantastiskt så mycket fint som finns knypplat.



Detta fat har Birgitta Hulterström knypplat. Helt fantastiskt!

Jag var hur trött som helst när vi kom hem så det blev att lägga sig och vila direkt.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Hej !
    Såg du var inom min blogg o læmnade en komentar- tack- o vad trevlig!
    Tråkig att du åter igen måste gå igenom kjemokurar o alt som cancern bringer med seg. Det ær så orættvist!!! Men det låter som att du vet hur du ska få maximalt ut av varje dag?! Hvilket fantastisk handarbete du gør !!! kikade på din andra blog. Imponerande !
    Om du kommer till Gøteborg så ta gærna kontakt så kan vi træffas- om du vill !
    Klem fra Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej Ingrid, det får bli nästa gång jag åker till Göteborg för nu är jag tillbaka i Stockholm efter ett par kulturdagar, men det låter trevligt :). Kram från Heidi

    SvaraRadera