torsdag 7 oktober 2010

Snart helg

Idag har jag legat nedbäddad hela förmiddagen. Min förkylning har inte blivit bättre utan snarare sämre. På eftermiddagen åkte jag med sonen till tandläkaren för han skulle dra ut två mjölkhörntänder. Han var hur duktig som helst. Dom använde bedövningssalva innan dom lade bedövningssprutan så han kände bara pytte lite av det ena sticket. Han fick välja om dom skulle dra båda vid detta besöket och eftersom han inte tyckte att det gjorde ont när dom dragit den ena så fick fick dom ta den andra på en gång.

I morgon skulle jag ha målat och gått på begravning men förkylningen får mig att stanna hemma. Jag ska dock ta mig till SöS och ta blodprov inför cellgifterna på måndag. Jag börjar bli väldigt nervös att jag inte ska få ta giftet då. Jag börjar få ont i skulderbladet igen så jag vill verkligen ha mitt gift. För mig handlar det om liv eller död. Tänk för ett par dagar sedan var jag glad som ett barn på julafton när jag fick bra besked från onkologen, men nu tycker jag mest att det strular. Önskar att jag kunde vara lika positiv som Linda.

Jag har i alla fall en sak att se fram emot snart. Maken ska åka till Washington DC snart och jag ska följa med. Även om han arbetar hela dagarna och säkert flera kvällar så kan jag gå på museer och utställningar. Jag har ju aldrig varit i USA så det ska bli fantastiskt roligt. I slutet av vår vecka i USA tar vi tåg upp till New York så det blir en bra avslutning med skyskrapor. Ska börja planera vad jag ska se och kanske köpa en bok :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar