söndag 24 oktober 2010

Slut och början

Strax är veckan slut. Strax börjar en ny vecka. Idag har jag ansökt om "visa" till USA och min ansökan beviljades. Vi har inte gjort speciellt mycket hemma i helgen mer än tvättat. Jag har massor med små projekt som jag vill sätta igång med, men det händer inte så mycket varken med de gamla projekten eller eventuella nya. I förra veckan ringde min "fröken" från porslinsmålningen. Hon meddelade att hon skulle dra igång en ny kurs med start denna vecka. Jag har inte målat porslin på väldigt länge och är riktigt sugen. Har dock inte meddelat maken dessa glada nyheter. Det är en kvällskurs och jag vill egentligen inte gå på kurs på kvällstid för då är familjen hemma och då vill jag umgås med dom. Nu blir det så ändå att jag kommer att måla porslin en gång i veckan.
Vem vet, dessa oxelbär kanske dyker upp på en tallrik en dag.

Fastän mitt bröst är svullet av ödem och jag har ont i det och i armen och lite i ryggen, tänker jag inte så mycket på cancern. Inte mer än att jag vill ha behandlingen och planerar in eventuella undersökningar och läkarbesök. Cancern är inte mer än ett farthinder, en vägbula just nu. Den får mig att sakta farten för att kunna ta mig över den smidigt och säkert utan att bilen går sönder. Jag ska över den!

"Himlen har landat på ett grässtrå, därför darrar det." (Bo Setterlind)

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar