torsdag 20 januari 2011

Jobbet

Igår åkte jag till Thielska galleriet. Min dotter ringde innan jag hann iväg så hon gick hem och kunde följa med. Hon är 9 år och jag var inte övertygad om att hon skulle tycka att det var jätte roligt att gå på museum, men hon tyckte huset var fint, studerade tavlorna noga och tyckte att skulpturerna var jätte fina. En lyckträff med andra ord. Nu ska Millesgården visa Beatrix Potter och då kommer jag att åka dit med dottern för där finns det skulpturer som hon kan beundra.

Idag har jag varit på jobbet och fikat. Jätte trevligt och mysigt att träffa sina jobbar kompisar. Längtar så efter att få börja jobba. Hoppas att jag snart blir av med cellgifterna så man kan få ett normalt liv några månader. Men jag får gå på sparlåga några månader till tror jag. Snart ska jag få en CT som kanske ger några svar. Kanske....

1 kommentar:

  1. Mina tjejer gillar också museum och de som jobbar där är himla pedagogiska och hittar på skojiga saker att locka nya målgrupper med.
    Ta det lugnt med jobbandet tils du känner att du orkar jobba. Njut av att plocka fikarussinet ur jobbkakan så länge!
    //
    Cissi

    SvaraRadera