tisdag 18 januari 2011

Nä nu

Nu har jag varit hemma för länge. Nu måste det hända något. Idag har jag varit hemma för att min brors dotter fortfarande har varit sjuk. Ja, idag var hon inte sjuk längre och det tror jag hon tyckte var skönt.

I förra veckan var sista chansen att se utställningen på Millesgården. Imorgon tänker jag ta mig till utställningen på Thielska galleriet, sedan åker jag till jobbet på torsdag och fredag ska jag ta blodprov. Och nu ska det bli av. Kan inte missa en utställning till bara för att jag är så himla slö att klockorna här hemma till och med stannar.
Har fått en inbjudan till gynekologiskt cellprov på måndag. Då ska jag få gift i massor och vet inte om jag orkar eller vill fläka upp underlivet inför en vilt främmande människa. Ska försöka hitta någon lämplig drop in-tid istället. Inte för att jag någonsin kommer få lust till att ta provet utan för att jag känner att jag måste.

En annan sak som jag borde göra är knyppla. Om jag blir trött i nästa vecka borde jag passa på nu, men jag har mest lust att ligga i sängen och löka. Inte ens böcker läser jag för närvarande. Det kan bero på att de böcker jag helst skulle vilja läsa inte kommit ut än. Den 23 mars kommer Jean Auels sista bok ut om Ayla (Grottbjörnens folk) på svenska. Sedan är det fortsättningen på bokserien om Eragon som jag längtar efter, men den vet jag inte när den kommer ut....

Maken kommer hem från Sälen :). På ett sätt är det skönt när han inte är hemma. Ingen bråkar på mig när jag äter chips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar