lördag 26 mars 2011

Böna

Idag har vi varit på dop i Böna i Gävle. En av mina kusiner har fått en tjej. Det är alltid så mysigt att träffa släkten på min mammas sida, så även denna gång. Efter dopet serverades smörgåstårta, det bästa jag vet.

Igår kom handsken till armstrumpan, så idag var det premiär att bära den. Det svåraste är att sätta på den. Jag tog hjälp av maken. Har använt den hela dagen och tycker ändå att det har känts bra. Det kliar lite i armvecket ibland, men det är kanske något man vänjer sig vid. På måndag ska jag träffa lymfterapeuten för utvärdering. Handryggen är svullen så jag behöver kanske en annan handske.


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Förlåt min okunskap men jag har inte hängt med, vad har gjort att du bör bära handsken o strumpan?! Är det ödem/ armsvullnad för att lymfar fattas eller för den nuvarande metastasen i lymfen?! Nyfiken. Ha det! Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Fick efter flera år ödem i armen. Vet inte säkert varför det kan komma efter flera år. Kanske är det de nya metastaserna som gjort det. Har varit svullen i ett år nu. Det började på våren förra året och sedan har det bara blivit värre. När jag stryker armen får jag stryka mot ryggen numera och bröstet får jag stryka ner mot jumsken (om du förstår vad jag menar). De flesta får inte ödem, så jag trodde att jag klarat mig. Men armstrumpan gör verkligen skillnad. Det är bra att tänja och sträcka, så du är jätte duktig. Kram

    SvaraRadera
  3. Okej. Usch vad läskigt. Och jobbigt. Skönt me strumpan då. Tack :) kram /h

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du fått båda på plats. Hoppas du kommer känna dig bättre. Ska försöka tajma in så jag är på kontoret någon onsdag eller torsdag. Saknar dig och vill få krama om dig på riktigt. Många cyberkramar!! Lena H

    SvaraRadera