tisdag 22 mars 2011

Illamående

Hade det inte varit för illamåendet hade jag mått rätt bra idag. Gick upp hyfsat tidigt eftersom jag var illamående, men frukost brukar lätta upp det mesta. Men inte idag. Efter bara en liten stund var jag illamående igen. Har tagit medicin mot illamåendet, men antingen var det en tablett för lite eller så har den inte börjat verka än.

Det är islossning på taket i vårvärmen. Jag hör hur den kanar på taket. Ska ta på mig lite och gå ut och sätta mig en stund. Solen har lyst med sin frånvaro tills nu. Har inte tittat på termometern än. Ska bara ligga lite och se om inte illamåendet ger med sig.

I eftermiddag ska jag ta mig till knypplingen. Har inte varit där de två senaste gångerna och inte har jag knypplat något hemma heller. På onsdag kommer en kompis hit och jobbar med sitt. Då kan jag måla eller något. Vi har båda lättare att få något gjort när vi har folk runt omkring oss så det blir trevligt.

Ikväll är jag och ungarna bjudna på middag hos makens brors familj. Farfar ska hämta deras barn och har med sig en hund som dom passar. Det blir roligt för mina barn att träffa en stor valpig pudel och sina kusiner. Jag följer med svågern på onsdag kväll när han ska hämta sina barn igen. På onsdag åker jag en sväng till jobbet. Måste få till ett datum för årsmöte i fackklubben som jag är ordförande i och börja skriva på årsberättelsen. Ska få tillbaka min upphottade och säkrare dator också. Det blir superbra!

Kanske ska trycka i mig en tablett till och sätta mig och knyppla istället för att ligga i sängen och löka.....

- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Njut i solen en stund. Har man bara ordetligt med kläder på sig så är det så skönt att få lite solljus fast det blåser kalla vindar.
    Hoppas att illamåendet släpper.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Skönt att du fått gift.
    Vad roligt att du knypplar. Det har jag inte gjort sen i mellanstadiet, tror jag, men jag minns att det var rätt roligt. Lite terapeutisk verkan va?!

    Hoppas din dag idag blir en BRA en. Kram / H

    SvaraRadera