måndag 14 mars 2011

Inget gift och prickig igen

Det blev inget gift idag för värdet på dom vita blodkropparna hade inte segat upp sig till 2,5 utan hade sjunkit från 2,2 till 2,1 sedan i fredags. Naturligtvis är jag besviken, men vi får göra ett nytt försök igen nästa vecka. Dessutom har jag fått nässelutslag igen. Denna gång vet jag inte varför. En läkare på behandlingsavdelningen tittade på mig och kunde självklart inte säga varför. Det blev 8 betapred och en allergimedicin idag och sedan får jag fortsätta ta allergimedicinen tills prickarna är borta. Suck!

Jag har hittat en rolig sak idag i alla fall, en snödroppe.


Nu ska jag äta lunch och titta på Downton Abbey på svtplay. Det är också roligt!

4 kommentarer:

  1. Vad härligt att du hittar några ljuspunkter i den annars rätt trista tillvaron (tänker då på att du får skjuta upp behandling samt din hemska klåda).
    Här uppe är det fortfarande väldigt mkt snö, så dropparna får vila ett tag till. Downton Abbey är jättebra, följer den också.
    Sköt om dig, kram

    SvaraRadera
  2. Nä, fy vad trist att du inte kunde få din behandling pga värdena och det låter jobbigt med utslagen. Hoppas att de snart försvinner!

    Åh vad roligt att du har hittat en snödroppe! Våra gömmer sig fortfarande under all snö. Men den smälter sakta men säkert... så snart så hoppas jag också på att se lite blommor! :-)

    kram Linda

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Kliar det i händer och fötter också?
    Jag har senaste tiden fått klåda på ställen som utsätts för mer värme än andra, och utslag i ansiktet av Alvedon och Panodil. Verkar vara min lever som ställer till med det... kanske har du ätit nåt den plötsligt reagerar på?

    SvaraRadera
  4. Jag har lite klåda under fötterna och lite i ena handen, men mest är jag prickig överallt utom på ödemarmen. Det blir inte värre av att jag äter Alvedon. Min svärmors lever reagerade med klåda och gulhet så tanken har föresvävat oss. Men nä, vi vet egentligen inte varför jag ser ut som en prickig korv. Fortsätter med allergimedicinen och väntar ut det. Tack för omtanken! Kram

    SvaraRadera