fredag 17 september 2010

Måla

Har varit på akvarellmålning idag. Jätte skoj och super jobbigt. För mig blir det inte bara ett pass när jag jobbar med färg. Jag jobbar lika mycket med mig själv. Att släppa taget, att inte vara så perfekt. På vägen hem köpte jag akvarellpapper (lika som Lars Lerin använder), vilket tyvärr inte automatiskt gör mina alster bättre, men det är viktigt med bra papper för jag gillar inte svårarbetat papper. Nästa vecka ska jag köpa grundfärgerna på stora kakor och blandningsburkar med lock och gröna och blånyanser på tub och stora penslar. Ni ser själva, det blir dyrt. När jag kom hem tog jag fram alla mina akvarellböcker. Nu kommer jag läsa mina favoriter i sängen i ett par veckor. Det kommer förhoppningsvis bli massor med skissande oxå. Därutöver ska jag hinna knyppla och jobba. Det kommer att bli hektiskt :).


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Jag älskar att måla, i både olja och i akvarell och har gått på akvarellkurs nu i 3 år, härligt att måla tillsammans och att måla då glömmer man alla sina bekymmer för en stund, och bara få vara i sin egen värld för en stund och låta fantasin flöda...måla är det bästa jag vet...

    SvaraRadera
  2. JA, akvarell är underbart, det ger glädje... och kul att du nämner Lars Lerin, han är min favorit, se så han låter färgerna flöda, hur han låter exaktheten vara och skapar liv istället! Jag försöker nu få igång en teckning/akvarellkurs här, där jag bor. Hoppas många är sugna att börja.

    SvaraRadera