söndag 12 september 2010

Svamparna i skogen :)

Vi åkte ned till Nyköping i helgen. Idag var svärfar och jag ute i skogen och plockade svamp. Vi gick till ett av svärfars ställen och det var så mycket gula kantareller att min rygg höll på att gå av. Myggor fanns det oxå och dom passade på att kalasa på oss.
Liten del av svampstället :)
Tre hinkar gula kantareller blev det och jag har tagit med mig en hink hem. Nu rensar jag svamp vilket jag tycker är den tråkiga delen av svampplockning. Särskilt när man tar med sig halva skogen hem.
Jag har ätit en kantarellsmörgås och en tallrik med bara smörstekta kantareller. Det måste vara medicin mot cancer, eller hur :).

Imorgon är det cellgifter som gäller. Hoppas verkligen att blodvärdena har skärpt till sig.

Hejsan hoppsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar