söndag 5 september 2010

Skönt med helg

Det var jobbigt att jobba veckan som gick. Självklart roligt oxå. Om det bara hade varit roligt vet jag inte om jag hade gått till kontoret. Då hade det varit bättre att ta det lugnt eftersom jag är lite förkyld. Jag använde peruken på onsdagen, men resten av veckan struntade jag i peruken. Jag är inte helt kal utan mer snaggad, men jag har tappat så mycket att det ser väldigt glest ut. Men mina arbetskamrater är snälla och säger inte att det ser skit ut. Dom verkar mer glada att se mig och det är väldigt roligt. Det blir som att vara frisk ett par timmar i en vecka. Slippa tänka på cancer och behandlingar. Jag tycker att det känns sorgligt på fredagen för då vet jag vad som väntar på måndagen, gift.



Helgen har börjat riktigt trevligt. I går var vi på middag hos goda vänner. Det är så trevligt med härliga samtal med goda vänner och god mat. Vi åkte dit tidigt och ungarna spelade spel, spelade klaviatur och tittade på film. Dom hade med andra ord det super bra :). Och vi vuxna fick vara vuxna och prata och prata tills klockan var över 22 och det var mer än dax att åka hem och sova. Tack för en mycket trevlig kväll!



Idag är hela huset fullt med barn. Min bror lämnade sina tjejer här i morse så nu leker mina barn, brorsans barn och våra inneboendes barn med varandra i olika konstellationer. Snart kommer dessutom en av mina kusiner med sina två barn på fika. Då blir det ännu mer leka av :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar