söndag 26 september 2010

Sista dagen

Idag är det söndag. Har varit utan gift i en vecka och det är lätt att glömma bort att man går på behandling, men i morgon är det dax igen (hoppas jag). Jag vet inte, men just nu försöker hela jag glömma bort att jag är sjuk. Jag vill inte vara sjuk längre, vill inte riskera att bli sjuk igen. Vill bli cancerfri, eller rättare sagt, vill inte ha cancer över huvudtaget. Har till och med frågat mig varför jag fick det över huvudtaget. Det är snart 5 år sedan jag fick diagnosen. Varför fick jag cancer? Varför försvinner den inte?

På onsdag ska jag träffa min onkolog. Jag förväntar mig att få höra att metastaserna krympt. Varför hade jag ont vid skulderbladet i helgen? Jag förväntar mig att metastaserna har krympt. Det är det enda svar jag kan ta, det enda svar jag kan ta. Jag känner att min kropp är trött. Jag önskar att jag tog bättre hand om den när jag inte fått behandlingar. Jag har litat på min kropp och jag är rädd att jag svikit den. Men jag förväntar mig att få höra att dom har krympt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar