onsdag 29 september 2010

Hurra

Började dagen med att hämta en bok som jag hade beställt från Adlibris och kolla ev Lottovinster. Boken fick jag ut :), men vinsten lös med sin frånvaro. Har inte haft någon tur med lotter det senaste året.

Desto roligare var det att träffa min onkolog. Metastaserna hade krympt jätte mycket, så jag svara jätte bra på behandlingen. Det var så skönt att höra, det kändes som att vinna. Vinna stort! Jag måste fortsätta med giftet en bit in i 2011. Vet inte hur länge. Jag hade nog hoppats på januari som sista månad, men jag tror att min onkolog vill hålla på längre. Men det spelar ingen roll. Bara jag blir frisk.

Jag har haft bekymmer med att mina vita blodkroppar inte orkat upp i värde för att kunna få behandling. Nu har jag fått ut Neulastaspruta för att hjälpa kroppen. Dom är galet dyra de där sprutorna. 25.000 kr för två sprutor. Det är tur att vi har högkostnadsskydd, annars hade jag ruinerat mig. Jag tog sådana sprutor för fyra år sedan så jag känner mig rätt bekväm med att ge mig själv sprutan och jag mådde inte dåligt av dom. Jag får dom bara för att kunna få i mig så mycket gift som möjligt. Låter helt galet att man vill ha gift i sig till varje pris. Men vad är alternativet? Ond bråd död. Inget alternativ. Jag vill leva!

Jag försöker ta vara på livet mitt i allt sjukt. Det är därför jag varit röstmottagare, det är därför jag försöker måla (fast jag är riktigt dålig på det) och knyppla och pyssla, det är därför jag absolut vill åka till USA och ska göra det v 44 (om maken åker dit på jobb då). Det finns mycket på min lista och jag vill göra allt även om jag planerar att leva länge, länge. För närvarande är mitt jobb att bli frisk, allt annat är hobbys.

Idag är en bra dag. Jag har blivit lugnad. Beslutsamheten finns kvar och jag är glad och tillfreds. Tack kroppen för att du svarar så bra på giftet. Tack alla ni där ute som tänker på mig och min familj.

2 kommentarer:

  1. ååhhh vad glad jag blir. Super kul med lite glada besked!!!!

    Toppen och jag älskar dig :)

    SvaraRadera