lördag 4 december 2010

Mörker

Det är kolsvart ute. Barn som har åkt pulka är påväg hem. Några av dom kommer säkert snart vara tillbaka i backen för några kvällsåk. Sonen är hos sin kusin och dottern väntar på att sin kompis som hon ska sova hos ska komma. Själv sitter jag kvar vid köksbordet med min kopp te.

Jag kommer säkert att få mitt gift på måndag för ingen ringde från sjukhuset och sa att jag inte skulle få det. Så jag kommer nog inte orka måla och gå på julbord med jobbet. Lite trist, men att få gift är viktigare.

Känner mig lite lagom trött och uttråkad och har dessutom ingen lust att göra något åt det. Maken har föreslagit att vi ska ut och shoppa lite teknik, men inte ens det känns särskilt upplyftande. Helst skulle jag nog vilja fika och sticka lite hos min bror (läs fly hemmet och alla måsten). Har en snygg lila sjal som jag skulle kunna fortsätta sticka på.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj! Vilket arbete! Snyggt! Jag är imponerad.

    SvaraRadera
  2. Tack! Det är egentligen inte svårt med spetsstickning. Det tar bara tid eftersom man måste vara med i mönstret hela tiden.

    SvaraRadera