onsdag 29 december 2010

Sjuka barn

Igår var vi hos kompisar och åkte pulka och åt middag. Jätte trevligt! Det var länge sedan vi träffades så det är extra roligt när ungarna kommer bra överens. Dottern fick dock feber igen och var inte alls pigg mot slutet av kvällen. När vi kom hem stupade hon i säng, stackars liten. Idag har sonen feber. Tar det aldrig slut? Imorgon ska vi fira jul hos min bror. Hur ska det gå? Dom kommer att få biljetter till en teaterföreställning som går imorgon kväll. Vi får väl se om det kommer att fungera. Stackars barn!

Själv ska jag väl handla inför nyårsmiddagen vi ska ha här hemma. Det blir grön ärtsoppa, kalkon och glassbomb. Min bror brukar sköta fyrverkerierna, men han tänkte sluta med det och köra thai-lykta istället. Till makens stora besvikelse. Men jag tycker att det känns helt rätt, det är så miljöovänligt med fyrverkerier.

Skulle vilja kunna ta mig tid att måla lite, men det tar plats och tid och just nu finns det varken det ena eller det andra. Jag har stökat till en del redan och sover väldigt länge på morgonen. Sedan är hela familjen hemma och man vill ju göra saker tillsammans när de nu är hemma.

Nä, nu måste jag plocka undan frukosten. Ha en bra dag!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar