fredag 31 december 2010

Nyårsafton :)

Igår var vi hos min bror och hade julklappsutdelning för våra barn. Vi träffades inte på julafton och det har dröjt ända tills nu. Min mamma och min syster var där också. Jättetrevligt att träffas och äta tillsammans. Ungarna fick teaterbiljetter så dom gick på Peter Pan direkt på eftermiddagen.

Idag är det nyårsafton (för dom som har missat det). Vi stökar här hemma. Plockar undan, krajjar lego och jag har rensat filtret till akvariumet och fyllt på vatten. Men det är massor som ska göras för vi ska duka och bädda till alla våra gäster. Det blir min bror med familj och makens bror med familj, totalt blir vi 12 personer och vi ska alla sova här.

Nyårsmeny


Romtårta (som man äter med kex) och välkomstbubbel


Grön ärtsoppa med löjrom
Kalkon med fyllning och potatisgratäng
Glasstårta

Sedan fortsätter vi nog att småäta ända till tolv-slaget. Vi brukar äta oss igenom nyårsafton och det brukar vara jättegott :)


Gott Nytt År!

2 kommentarer:

  1. Den där menyn verkar underbart god. MMmmmums!
    Önskar dig och din familj ett gott slut och Gott Nytt År!
    kram

    SvaraRadera
  2. Vi är äckligt mätta och är inte ens sugna på chips. Det finns hur mycket mat kvar. Men vi är glada än då. En unge sover redan, två till ska sänkas före tolv.

    SvaraRadera