tisdag 21 december 2010

Ny shopping

Har varit inne i stan med min son. Han är 11 år och egentligen inte alls road av att shoppa så jag blev väldigt förvånad när han sa att han heldre ville åka in till stan med mig än att vara på mellis. Vi hittade det vi skulle och det är så himla skönt. Innan vi gav oss av så tog jag Alvedon och det hjälpte förvånansvärt bra. Bara pytte lite ont när vi gick omkring. Men idag hade jag en dålig dag på blodvärdesfronten. Flåsig för minsta lilla och näsblod så det var jobbigt ändå. Nu när vi äntligen är hemma är jag helt slut. Det var tur att sonen var med för vi hittade julklappen till hans kusin. Det skulle vara en "överaskning". Vad överraskar man en 13-åring med? Men som sagt det gick nog bra. Har fixat två paket till maken oxå och en födelsedagspresent till mamma och massor med julklappspapper. Ska bara vila lite innan jag börjar slå in paket. Vi brukar rimma till alla julklapparna. Får se om vi tar det ikväll eller om vi sätter oss med det någon dag före jul. Det beror nog på hur stressad maken är. Han brukar tycka att mina nödrim är för dåliga så det brukar bli han som rimmar ihop det mesta. Jag är en hejjare på att slå in paket, så vi delar väl upp uppgifterna :).

Gud så skönt det är att ligga ner. Ska nog vila en liten stund.

Kan dock inte låta bli att tänka på Linda. För två år sedan blev jag förkyld ett par dagar före julafton och blev inlagd, men jag blev utsläppt före julafton. Det var inte roligt! Både maken och jag grät. Hoppas att hon får komma hem före jul så hon kan fira den hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar